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Re: FoMoCo News

Beitrag von MeckeV8 » 07.11.2012, 19:44

Ich hab in LU dann endlich eine eigene mit elektrischen Doppeltor und ca. 35qm. :shake: Die wird dann auch noch gestrichen und hergerichtet. Kanns kaum noch erwarten. :drive:
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Re: FoMoCo News

Beitrag von TomiTomi » 30.09.2013, 10:47

Europe's most-wanted classic car is... the Ford Mustang?

Autoscout24 hat eine Umfrage in der EU unter 75 Tausend Menschen gemacht und der Mustang hat gewonnen. ;)

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 07.10.2013, 08:10

Die Verkaufszahlen vom Mustang sind im September nochmals gefallen

Auslieferungen

Juni: 9'243
Juli: 5'768
Agust: 5'866
September: 4'420
(Zum Vergleich -- Camaros: 5'659 / Challenger: 3'932)
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Re: FoMoCo News

Beitrag von TomiTomi » 07.10.2013, 08:18

Alle warten auf den neuen... ;)

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 07.10.2013, 08:29

Das ist gut möglich, wenn man die Stimmen in diversen US Foren hört dann wollen alle den neuen sehen bevor sie sich entscheiden einen 15er oder 14er zu holen. (Wiederum gibts die anderen auch die unbedingt noch ein 14er bestellen :mrgreen:)

Verglichen mit dem Vorjahr ist der September jedoch nicht aussergewöhnlich tief.

Wenn man sich den Trend des Challengers ansieht, welcher stetig ansteigt - was überraschend ist da dieser von allen 3 am wenigsten updates gekriegt hat - so könnte es sein, dass der Challenger den Mustang in den nächsten 2 Monaten überholt hat. Perfektes timing für ein neues Modell...
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Re: FoMoCo News

Beitrag von Rennpony » 07.10.2013, 08:31

TomiTomi hat geschrieben:Alle warten auf den neuen... ;)
Und werden sich dann mächtig in den Hintern beissen?! :roll:

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 07.10.2013, 08:41

Rennpony hat geschrieben:Und werden sich dann mächtig in den Hintern beissen?! :roll:
Warum das denn?

Ich glaube der 15er wird ein gutes und solides Auto. Ich bin ebenfalls davon überzeugt, dass keiner der Konkurrenten (e.g. Challenger & Camaro) dem neuen Mustang (GT oder besser) das Wasser reichen kann. Aber auch der 4-Zylinder dürfte das ein oder andere % Marktanteil an sich reissen.
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Re: FoMoCo News

Beitrag von TomiTomi » 07.10.2013, 08:49

Ich seh's auch so. Der neue wird kompakter, wird etwa die Grösse von Toyota GT86/Jaguar F-Type haben. Und als GT ~450 PS haben. Wird also im Vergleich zu Toyota extrem stark, im Vergleich zum Jag extrem günstig sein. Und ist immer noch ein Mustang mit 50 Jahre Erfolgsgeschichte. :rrr:

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Rennpony » 07.10.2013, 09:23

Ich spreche ungern für die Menschheit, weil ich die Erfahrung gemacht habe, dass die oft anderer Meinung sind :razz:

Mir gefielen die letzten Generationen Challenger und Mustang so gut, weil sie eben RETRO sind. (der Challenger ist vom optischen her derzeit mein absoluter Favorit in der Klasse bis 100'000$ , obschon technisch "leider nein"!)
Bei Ford scheint man sich zu denken, dass die Europäer nicht retro wollen, weil sie sich eventuell nicht mit derart mit dem Mustang identifizieren, wie die Amis.

Das kann ja sein, trifft aber sicher nicht auf Film-Freaks zu!

Und mal ganz davon ab:
Ein Mustang ist ein Auto, das man fahren wollen muss! Nicht eines, das man kauft, weil es sich als "praktisch" oder "familienfreundlich" herausstellt, oder so.
Also, wer will einen Mustang fahren, wenn nicht jemand, der ein grosser Fan vom Original war/ist?

Warum sollten die jetzt diese tolle "Hommage" ans Original kaputt machen, indem sie den Mustang durch den Weichspüler lassen?!


Ein 4-Zylinder Turbo in einem Muscle-Car, ist wie wenn die Bisons beginnen wie Karnickel zu rammeln.. :halo:

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 07.10.2013, 10:07

Rennpony hat geschrieben:Ein Mustang ist ein Auto, das man fahren wollen muss! Nicht eines, das man kauft, weil es sich als "praktisch" oder "familienfreundlich" herausstellt, oder so.
Das ist bei vielen japanischen oder deutschen Autos nicht anders. RX-8, GT86, M3, MX5, Cayman, etc... das sind alles Fahrzeuge für Enthusiasten.
Rennpony hat geschrieben:Also, wer will einen Mustang fahren, wenn nicht jemand, der ein grosser Fan vom Original war/ist?
Kommt sehr auf die Segmentierung an, sprich wo sich die Preise bewegen. Welche Autos kommen mir in den Sinn wenn ich ein 2-türiges Sport-Coupe will, das nicht über 80k kostet? So extrem viele sind das nicht und wenn man ein Cabrio will sind es noch weniger.
Rennpony hat geschrieben:Warum sollten die jetzt diese tolle "Hommage" ans Original kaputt machen, indem sie den Mustang durch den Weichspüler lassen?!
Es kommt immer auf den Standpunkt an. Es gibt viele die abschätzige Kommentare über die Nachfolge-Serien machen und diese wird es auch immer geben. Das kann auch ausarten in Banalitäten wie: "Zu viel Plastik" o.ä.

Ich persönlich würde mir auch kein 4-Zylinder Mustang kaufen aber das heisst nicht, dass es ein schlechtes Auto oder sogar kein Mustang mehr ist.

Es gibt ohnehin genügend leute die sich als 'Guardian' sehen und erklären wollen wie ein Mustang aussehen soll und wie nicht - dasselbe findet man in jeder Community, aber eines soll gesagt sein, ein Set andere Rückleuchten macht noch kein Auto aus.
Rennpony hat geschrieben:Ein 4-Zylinder Turbo in einem Muscle-Car, ist wie wenn die Bisons beginnen wie Karnickel zu rammeln.. :halo:
Da kann man jetzt die Diskussion lostreten ob ein Mustang ein Muscle Car sei oder nicht, daran scheiden sich auch die Geister.
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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 01.11.2013, 22:54

Mustang Oktober Zahlen

Auslieferungen

Juni: 9'243
Juli: 5'768
Agust: 5'866
September: 4'420
(Zum Vergleich -- Camaros: 5'659 / Challenger: 3'932)

Oktober: 6'918
(Zum Vergleich -- Camaros: 5'669 / Challenger: 3'256)


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Re: FoMoCo News

Beitrag von TomiTomi » 04.11.2013, 10:44

Der neue Escape hat auch den Verkauf vom alten angeschoben. Das könnte auch beim Mustang so werden...

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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 04.11.2013, 13:18

Trotzdem überraschen die Zahlen, da nur sehr wenige wissen wie der neue Mustang wirklich aussehen wird - hat aber sicherlich einen Einfluss.
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Re: FoMoCo News

Beitrag von Copperhead » 06.11.2013, 08:41

J Mays geht in den Ruhestand...
November 5, 2013 - 10:22 am ET --

DETROIT -- J Mays, Ford Motor Co.'s global design chief and one of the last senior executives remaining from the Jacques Nasser era, is retiring from the company along with two other veteran senior executives.

Moray Callum, 58, design director for Ford in North America, will replace Mays, 59, the automaker said in a statement today.

Also retiring after long Ford careers are Jim Tetreault, 57, vice president of North American manufacturing, and Martin Mulloy, vice president of labor relations.

The changes take effect on Jan 1, Ford said.

Tetreault, a 36-year Ford veteran has been a key figure in revamping Ford's manufacturing strategy, while Mulloy helped shape agreements with the UAW that ensured Ford's survival in the dark days of the financial crisis at the end of the last decade.

Mays, a native of Oklahoma, began his design career with Audi and had stints at BMW and Volkswagen before coming to Ford in 1997.

He led development of a number of concept vehicles, including the Ford Interceptor, Fairlane, Shelby GR-1 and 427, Jaguar F-Type and the Lincoln MKZ Concept, shown at the Detroit auto show in 2012.

Among the production vehicles bearing Mays' signature are the 2013 Ford Fusion, the 2012 Ford Focus, the 2011 Fiesta, and the 2010 Ford Taurus and Taurus SHO for North America.

His other notable production vehicles include the 2004 and present Ford F-150, the 2005 and 2010 Ford Mustang, 2005 Ford GT and the 2008 Jaguar XF.

Mays' design philosophy and some of his vehicles were the subject of a 2002 exhibition called Retrofuturism: The Car Design of J Mays at the Museum of Contemporary Art in Los Angeles.

When Ford owned luxury brands Jaguar, Land Rover, Volvo and Aston Martin, Mays became known more as a design executive who helped lure talented designers to the studios of Ford and the other brands.

"The bold and sophisticated design language that J Mays pioneered will be visible for years to come in Ford vehicles and the auto industry overall," said Mark Fields, Ford chief operating officer in a statement. "In addition to his talent as a world-class designer, J has brought together one of the most talented design teams in the business."

His career was not without controversy.

Acclaimed for his talent, Mays took raps from critics for delivering bland vehicles like the Ford Five Hundred and Freestyle, the latter dubbed "Stylefree" by some wags.

In a 2012 interview with Automotive News, he acknowledged: "I don't want to push this onto somebody else. I don't think the Five Hundred or Freestyle was one of my brighter moments in Ford, but designing a car is not a solo effort and a lot of people have input on the kind of product they want. I've been at the company 13 years and I've been through five CEOs. Some of those CEOs have had more conservative tastes than others. And thankfully the one we have now lets me swing for the fences."

Under Alan Mulally, Ford's CEO since 2006, Mays has enjoyed something of a renaissance as he basked in the glow of critical praise for some of Ford's most recent designs, particularly the 2013 Fusion.

Callum will lead global design of all concept and production vehicles for the Ford and Lincoln brands.

He will report to Raj Nair, Ford's global head of product development.

Since 2006, Callum has had overall responsibility for the design of all cars and trucks designed in Ford's North and South America studios and for Lincoln. Vehicles designed under his guidance include the new Ford Fusion, Explorer, Mustang, EcoSport and Lincoln MKZ. Prior to his Ford job, Callum was based in Hiroshima, Japan, where he headed Mazda design from 2001 to 2006.

For the past five years, Jim Tetreault has been responsible for Ford's North America manufacturing operations with more than 30 manufacturing plants. Tetreault played a key role in ongoing efforts to improve manufacturing flexibility and efficiency, the company said. He also oversaw a product expansion in the region and the company's conversion to global platforms. Tetreault also served as vice president, Ford of Europe manufacturing, for three years and held numerous positions in plant operations and staff.

"Jim's strong leadership and attention to detail will be missed," said Joe Hinrichs, executive vice president and president, The Americas.

Succeeding Tetreault at the helm of Ford's North America manufacturing operation will be Bruce Hettle, 52. Hettle is currently executive director of global vehicle operations manufacturing operations.

Hettle, who has worked for Ford for 27 years, has led the company's global manufacturing engineering organization for vehicle operations since 2008. In addition to other leadership roles, he has served as director of Ford's manufacturing business office, and plant manager for Wayne Stamping and Assembly and Edison Assembly. He will report to Hinrichs.

Mulloy was appointed to his current position in 2005. He has been responsible for global labor policy and negotiations covering Ford's approximately 117,000 hourly employees. He led the company's successful 2007, 2009 and 2011 contract negotiations with the UAW. His career includes a variety of positions in human resources and labor affairs, including serving as the company's most senior HR leader in The Americas, Australia and Manufacturing.

"Marty's enthusiasm and love for Ford is infectious," said Fleming. "His dedication to collaboration and inclusiveness has strengthened our relationships with the UAW and our hourly employees around the world. "

Mulloy will be replaced by Bill Dirksen, who has been executive director, U.S. Labor Affairs, since 2007.

In his new role, Dirksen, 53, will be responsible for labor negotiations and labor policy globally for the company's union employees. He joined Ford Motor in 1985, and has served as the senior human resources leader at Ford Credit, manufacturing and quality, and Australia prior to moving to the U.S. Labor Affairs position seven years ago.

Ford credited Dirksen, working with Mulloy, for playing an important part in the company's 2007, 2009 and 2011 UAW negotiations. Dirksen will report to Fleming and to Felicia Fields, group vice president, Human Resources and Corporate Services.

Ford also announced the election of Steven Armstrong as president, Ford South America, reporting to Hinrichs.

For the past 18 months, Armstrong, 49, has been president of Ford's Brazil operations, leading all aspects of the company's largest business unit in South America. He previously served as COO of Volvo Cars.

Throughout his more than 25-year career, Armstrong has held a variety of senior management and purchasing positions with Jaguar, Ford of Europe and Volvo.

Source -- www.autonews.com
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Re: FoMoCo News

Beitrag von TomiTomi » 19.11.2013, 10:33

Autoblog: J Mays' Legacy


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