2007 Saleen/Parnelli Jones Limited Edition Mustang

Moderatoren: TomiTomi, mod-test

Antworten
Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

2007 Saleen/Parnelli Jones Limited Edition Mustang

Beitrag von TomiTomi » 28.11.2006, 21:07

Bild
Saleen hat geschrieben:SPECIFICATIONS 2007 SALEEN PARNELLI JONES

GENERAL
Curb Weight, lb. est 3356
Weight Distribution, F/R 53/47
Fuel Capacity, gal. 16
Wheelbase, in. 107.1
Track, F/R 62.8/63.9
Width 74
Length 189.1
Height 56
Trunk Space, cubic ft. 13.1

ENGINE
Type
5.0L, 3V, SOHC V-8 cid High Compression
Bore and Stroke
3.55 x 3.80 in.
Displacement 5.0 liters, 302 cu in.
Exhaust System Saleen Stainless, 2.5 in. Variable Exhaust
Horsepower 400 bhp @ 6000 RPM
Torque 390 lb-ft @ 4700 RPM
Fuel Premium Unleaded 91 Octane
Intake Saleen Design Shaker Hood with Hi-Flow Inlet Tube and Air Box

DRIVETRAIN
Transmission, Standard Saleen Quick Ratio 5-Speed Transmission
8.8 in. Differential 3.73:1 Ratio Standard, Manual Transmission

AIR MANAGEMENT DESIGN
Limited Edition Exclusive Grabber Orange Paint with Black Hood Stripe, Black Side Stripe and Black Deck Lid
Limited Edition Injection Molded TPO Front Facia/Race Inspired Air Dam
Limited Edition Injection Molded TPO Side Skirts
Limited Edition Hood Pins
Limited Edition Chrome Trim Front & Rear
Limited Edition Injection Molded TPO Rear Facia
Limited Edition Injection Molded TPO Quarter Window Panels
Limited Edition "1970" Replica Wing
Racing Inspired Billet Gas Cap
Limited Edition Rear Window Sports Slats
Limited Edition Reusable Static Cling Race and Signature Decals
Limited Edition Badging
Limited Edition "1970" Commemorative Championship Wreat
Saleen Design Aluminum "Shaker" Hood
Saleen Integrated Front Turn Signals
Saleen Designed Center Body Panel

SUSPENSION
Front MacPherson strut with lower control arm; Saleen Racecraft system including N2 struts with linear-rate coil-over springs; 1.38-in. tubular stabilizer (anti-roll) bar with urethane pivot bushings; specially calibrated suspension settings
Rear Live axle located by three links plus a Panhard rod; Saleen Racecraft system including direct-acting, linear-rate coil spings and N2 shocks; 0.79-in. stabilizer (anti-roll) bar; specially calibrated suspension settings

STYLING AND INTERIOR
Limited Edition orange and black leather sport seats with badging
Limited Edition instrument cluster
Limited Edition guage pod with individual oil pressure and oil temp guages
Limited Edition shift knob
Limited Edition floor mats and sill plates
Limited Edition performance driving pedals with driver foot brace
Limited Edition stering wheel emmblem
Limited Edition graphics and badging
Limited Edition serialized number
Limited Edition console plaque
Shaker 500 / CD-6 radio
Saleen 200 MPH speedometer with black face guages
Saleen dash vents and bezels
Saleen / Parnelli Jones key fob
Saleen owners document portfolio and warranty guide

BRAKES
Power assisted 4-Wheel ABS
Saleen 14' slotted and vented front disc brake systemwith Saleen 4 piston calipers Standard
11.8 in. Disc (Rear) Standard

WHEELS AND TIRES
Saleen mini-lite inspired aluminum wheels with Limited Edition center cap
19 in. x 9 in. Front Standard
19 in. x 10 in. Rear Standard

Pirelli Extreme Performance Summer Tires
285/35ZR19 (Front) Standard
285/35ZR19 (Rear) Standard
Bild

Bild

Bild

Bild

Der Listenpreis ist knapp über 60k $

Quelle: Saleen

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 28.11.2006, 21:13

Eine Galerie mit 19 weiteren Bildern.

@Günter: Das ist auch ein Stang mit richtiger Farbe. ;)

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 28.12.2006, 23:29

MotorTrend: road test video 8)

Benutzeravatar
GC-33
Daily Driver
Beiträge: 707
Registriert: 03.11.2006, 16:35
Wohnort: D-91757 Treuchtlingen

Salleen-Mustang

Beitrag von GC-33 » 29.12.2006, 08:08

TomiTomi hat geschrieben:Eine Galerie mit 19 weiteren Bildern.

@Günter: Das ist auch ein Stang mit richtiger Farbe. ;)
Hallo Tomi,
in der neuen C&F ist ein 6-seitiger Bericht. Die Farbe würde passen - aber zwei Dinge sprechen entschieden dagegen.
1. Keine Automatic
2. Meine Inge
Guten Rutsch und Grüße in die Schweiz - Günter

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 29.12.2006, 18:31

Für regelmässigen, dailyartigen Gebrauch würd ich auch keinen Handschalter nehmen. ;) Warum ist Inge dagegen?

In Basel scheint es ja schon einen Parnelli Jones Edition zu geben. :thumb:

Benutzeravatar
GC-33
Daily Driver
Beiträge: 707
Registriert: 03.11.2006, 16:35
Wohnort: D-91757 Treuchtlingen

Beitrag von GC-33 » 30.12.2006, 14:55

TomiTomi hat geschrieben:Für regelmässigen, dailyartigen Gebrauch würd ich auch keinen Handschalter nehmen. ;) Warum ist Inge dagegen?
Hallo Tomi,
genau - Automatic, da ich seit 1970 keine Handschalter mehr fahre und der 2005er mein Alltagsauto ist.
Inge's Einwände: Die Farbe ist ganz scheußlich, Die Front ist nicht schön - die vom 2005er und vom Shelby GT 500 gefällt ihr viel besser - mir übrigens auch. Und ganz entscheidend ist: Den "Gelben" hat sie mir zum 33. Hochzeitstag geschenkt - und sie möchte gerne, dass ich ihn deswegen schon behalte - und ich glaube, ich auch. Wer bekommt schon zum Hochzeitstag einen Mustang geschenkt?
Gruß Günter

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 29.01.2007, 21:49

Die Produktion:

Bild

Bild

Bild

Bild

Limited07

Beitrag von Limited07 » 04.02.2007, 10:44


Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 04.02.2007, 11:17

:coolphotos: :thumb:

Bild

Bild

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 19.02.2007, 21:48

Die Märzausgabe vom Motortrend hat einen grossen, 6 seitigen Artikel über den PJ Edition, über den 70er Boss und einen Interview mit Parnelli Jones. 8) Die obigen Fotos kommen auch zum Teil in dem Artikel vor. ;)

Benutzeravatar
TomiTomi
Administrator
Beiträge: 6880
Registriert: 19.10.2006, 15:40
Kontaktdaten:

Beitrag von TomiTomi » 26.02.2007, 23:14

Bild

Der Parnelli Test jetzt online bei Motor Trend: 2007 Saleen/Parnelli Jones Limited Edition Ford Mustang

Benutzeravatar
Jen
Steve McQueen
Beiträge: 5697
Registriert: 19.10.2006, 16:07
Wohnort: Luzern / Zürich
Kontaktdaten:

Beitrag von Jen » 02.09.2008, 06:12

Nun gibt's auch noch eine Twin Turbo Version 8)
Twin-Turbo Parnelli Jones Saleen by Adrenaline Autosports

<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Nm5iu9uGJPY&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Nm5iu9uGJPY&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

I know there is a long list of twin-turbo S197 Mustang videos out there but this is the first setup I have seen installed on a Parnelli Jones Saleen 302. The TT setup was done by Adrenaline Autosports who custom made this kit for the PJ owner.

The TT setup includes two precision 57mm turbos, methanol injection and 60 lb. injectors. The block has been bored and studded with manely pistons added. A Shelby GT500 fuel kit with 2 boosta pumps supplies the fuel for this beast and a Shelby GT500 throttle body, 3″ Basani exhaust system and FRPP 3.55 gears round out the car.

The latest horsepower numbers on this car have it churning out 816 rwhp at 17 psi using 116 octane fuel. The owner claims the car can do 0-60 in 2.6 and the 1/4 mile in the high 9’s with street slicks. We will have to keep a look out for more videos on this beast once it gets dialed in and to the track.

Source: mustangblog.com

Antworten